Spotkania czwartkowe

GRUPOWE SESJE ODDECHOWE

Przez siedem pierwszych lat działalności Berckany regularnie raz w tygodniu odbywały się grupowe sesje oddechowe. Wielu z Was chętnie na nie uczęszczało i bardzo sobie je chwaliliście. Podczas jednej z letnich medytacji w moim ogrodzie poczułam potrzebę powrotu do korzeni, do tego co przynosiło największe efekty w pracy transformacyjnej. Sesje odbywać się będą co drugi czwartek wymiennie z medytacjami.
Na sesje może przyjść każdy, ale lepiej wcześniej przejść przynajmniej 5 sesji indywidualnych, po to by wiedzieć czego w sesji można oczekiwać i jak siebie prowadzić.(O oddechu czytaj w zakładce Warsztaty Cud oddechu.) Terminy spotkań można znaleźć w zakładce Program. Spotykamy się o 18.30 do 21.30. Koszt 50 pln.


MEDYTACJE

Zajmij się nierobieniem niczego; usiłuj nic nie usiłować;.. Lao-tzu

Celem medytacji jest osiągnięcie wewnętrznej równowagi, poprzez wyciszenie umysłu. Medytacja to ćwiczenie koncentrowania uwagi i obserwowania swoich myśli, emocji i swojego ciała. To także nauka uważności „tu i teraz”.Codzienna medytacja nie tylko odstresowuje, ale także zmniejsza ryzyko chorób serca i leczy stany lękowe.  Prawdziwym cudem medytacji – mówi SogyalRinpocze – jest subtelna transformacja, która zachodzi w umyśle, emocjach i w ciele. Każda komórka ciała staje się bardziej radosna i to uzdrawia.
Łatwiej nauczyć się medytacji w grupie. Praktyka grupowa narzuca reguły  zachowania, które ułatwiają zatopienie, zanurzenie się w Ciszy.

ABC medytacji:
– medytuj każdego dnia tyle ile znajdziesz czasu, 10, 15 minut, aż dojdziesz do pół i więcej godziny dziennie,
– znajdź spokojne miejsce, gdzie nikt nie  będzie ci przeszkadzał,
– usiądź z prostym kręgosłupem na poduszce lub krześle,
– skup się na oddechu, poczuj jak wpływa i wypływa z twoich płuc. Liczy się tylko ten oddech i wydech, oddech i wydech..,
– pozwól swoim myślom płynąć swobodnie jak chmury na niebie, nie zatrzymuj żadnej, obserwuj też emocje i swoje ciało, po prostu obserwuj, nic nie zmieniaj obserwuj.,
– kiedy twoje myśli odbiegną, wróć do świadomej uważności i z powrotem odliczaj wdech i wydech,
– możesz też postawić przed sobą zapaloną święcę i wpatrywać się w jej płomień,
– możesz też koncentrować swoją uwagę na słowie, sanskryckiej mantrze, np. z każdym oddechem powtarzać „Jestem.., jestem.”
– ważne, aby praktykować medytację regularnie, znaleźć czas każdego dnia, najlepiej o tej samej porze.

Grupowe Medytacje odbywać się będą co drugi czwartek w godzinach 19.00 – 21.00. Daty spotkań w zakładce Program